Wednesday 13 August 2014

DON'T BE SAD

Assalamualaikum...lma dh x update ape2 kt blog..fuhh..berhabuk...Don't be sad, ALLAH SWT is here...
Manusia tidak pernh lari dari ujian..dan ujian itu adlah satu daripada sifat keimanan kita...
dan tipu jika kita tidak merasakn apa2 disaat ujian hadir...
ya setiap manusia diberi ujian yg berbeza...itu bukan bermakna kasih sayng ALLH SWT itu berbeza...
tidak ,ALLAH SWT memilih dan memberi ujian krn ALLH SWT tahu apa yg terbaik utk kita...

Bgi aku ujian yg terbesar aku hadapi adlh permegian ayahanda tercinta...bukan mudah utk aku bangkit
dan meneruskan hidup aku yg skrg...kdgkala aku myorok dan cuba utk mnyembuyikn air mata dari pndngan org lain...
pernh satu ketika aku hanya mmpu tersnyum bila org bertanyakn persaan aku ketika itu....dan pernah satu ketika air mata ini
mengalir bila aku terbampak ibu atau ayah budak lain dtg mengmbil ank mereka dri sekolah...jelas aku cemburu dan rindu pada
ayah aku...aku beruntung ada kwn yg sgt memahami aku ketika tu..fathin prnh ckp yg aku nie orgnya kuat...dan kata2 dia yg plg aku xbole lupa adalh " setiap dugaan yg datang ada hikmahnya, bersbar, kau kene sll berdoa spy ayah kau ditmptkn diklgn org2 yg beriman, jgn nagis..." dan aku sll pegang kata2 dia..dan alhamdullillh smuanya dipermudahkn...


"Sebenarnya sgt untung bagi mereka yang selalu diberi ujian tanda Allah swt sayang padanya.
sentiasa redha atas ujian dan ketentuan Allah swt. Apa yang ditetapkan itulah yang terbaik!"





No comments:

Post a Comment