Saturday 31 August 2013

AKU DAN KAU......

Aku selalu memerhatkan kau... didalam kelas... berada jauh dibelakang kau... hanya aku mampu melihat susuk tubuh kau dari arah belakang... sukar untuk aku nyatakn apa yang harus aku katakan... mencuri pandang kearahmu agar pandangan mataku tidak diketahui orang lain... tatkala mata kita bertentangan... aku hanya mampu tunduk ke bawah... cuba untuk mengusirkan degup rasa denyutan jantung semakin tidak berima lagaknya... puas aku lontarkan pandangan ke rah lain.... agar kau tidak mengetahui rasa hati aku... tika kau bergelak ketawa dengan temanmu... makin deras denyutan ini.. makin galak nafasku... sesekali kau pandangan kau dan aku bertemu... sesekali senyuman terbit jauh di bibirmu...sesekali itu aku makin rasakn cinta untukmu... melihat kau di hujung pintu kelas.. ingin sekali aku menyapamu.. bertegur denganmu.... semakin dekat langkah kaki menghayun ke arahmu.. semakin aku takut untuk bertegur denganmu... akhirnya...hanya senyuman yang dapat ku berikan... menongkah dagu di meja... memerhatikan kau... aku mula memasang impian yang pastinya tidak akan menjadi kenyataan.... n

1 comment: